Účastníci přehlídky si popisy projektů stylizují sami. Organizátor přehlídky neprovádí žádné korektury, ani jazykovou kontrolu. Projekty jsou řazeny podle abecedního pořadí autorů projektů.
Autor:
Barbora Černochová
Spoluautoři:
Ondřej Maslák, Michal Botek, Dominika Srostlíková
Název instituce:
Moravská střední škola s.r.o., Olomouc
Stručný popis:
Jak lze vyjádřit harmonii a disharmonii vztahů prostřednictvím fotografického záznamu statických předmětů? Při polemizování nad tématem „Blízko i daleko“ jsme se zamýšleli nad mezilidskými vztahy, jak jsou nám předávány a prezentovány prostřednictví různých médií. Zabývali jsme se tvorbou animovaných pohádek jako je např. Fimfárum a pozorovali jsme některé další příklady s častým pohádkovým klišé (happy end atd.). Dále jsme se inspirovali tvorbou Jana Švankmajera, jeho dílem Možnosti dialogu, které je plné symboliky a metafor, odkazující na různé mezilidské interakce. Cílem bylo vytvořit originální, krátký video záznam, zabývající se dynamikou vztahů prostřednictvím rychle po sobě jdoucích fotografií.
Projektu se zúčastnili všichni žáci druhého ročníku oboru Grafický design. V rámci hodin výtvarné přípravy a počítačové grafiky se žáci rozdělili do pěti týmů, které začaly pracovat na jednotlivých scénářích svého příběhu. Po sestavení děje začali žáci připravovat jednotlivé kulisy a makety prostoru, kde se bude jejich příběh odehrávat. Následně měl každý tým možnost ve fotografickém studiu nafotit svůj příběh. Soubor fotografií pak žáci upravovali v počítačové učebně v programech Lightroom, Adobe Photoshop a Adobe Premiere. Součástí videa je také audiozáznam, který podtrhuje celou atmosféru. Každá skupina měla možnost zabývat se různou problematikou vztahů.
Počet zúčastněných:
16
Věk:
16 - 17
Forma a počet prací zasílaných na přehlídku:
2 x plakát A2, 1 x portfolio A4, 1x odkaz na YouTube
Pro tento obsah je nutné mít povolená cookies. Kliknutím je povolíte a obsah zobrazíte.